Ledigt jobb

Medicinsk sekreterare/IT-ombud sökes till Habiliteringen, Varberg

Sista ansökningsdag: 29 oktober Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision ”Bästa livsplatsen” verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

Arbetsbeskrivning

Habiliteringen är en specialistverksamhet för utredning och uppföljning av barn, ungdomar och vuxna med tidigt förvärvade och varaktiga funktionshinder. Habiliteringen riktar sig främst till barn, ungdomar och vuxna med motoriska funktionshinder, utvecklingsstörning, neuropsykiatriska störningar, svåra tal- och språkstörningar samt gravt synskadade barn. Dessutom ingår att samordna och förmedla kontakt med andra verksamheter och att vara en kunskapsresurs.

Som medicinsk sekreterare på Habiliteringen har du mycket kontakt med såväl medarbetare som patienter/anhöriga. Arbetet som sekreterare innebär att vara ett stöd till verksamheten, chef och övriga medarbetare. Telefonservice, hantering av 1177, post, hemsida och utskrifter av patientdokumentation är en del av arbetsuppgifterna. Uppdraget som IT-ombud innebär bl.a. att du ansvarar för uppdatering av Hallandskatalogen och att du är IT-ansvarig för verksamheten i Varberg/Falkenberg.

I arbetet är det viktigt med ett gott bemötande av såväl patienter, anhöriga som arbetskamrater. Du kommer att arbeta i ett team bestående av arbetsterapeut, kurator, logoped, läkare, pedagog, psykolog, sjukgymnast/fysioterapeut och sjuksköterska.

Tjänsten är placerad i Varberg.

Kvalifikationer

Vi söker en engagerad medarbetare som har dokumenterad utbildning i vårddokumentation/ läkarsekreterarutbildning, gärna med några års erfarenhet som medicinsk sekreterare. Det är meriterande om du har arbetat i VAS journalsystem och även har erfarenhet av IT-ansvar.

Vi förutsätter att du har en vilja att delta aktivt i utvecklingsarbete, är flexibel och har en utpräglad servicekänsla. Du kan arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga. Noggrannhet, initiativ- och organisationsförmåga värdesätter vi högt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket krävs liksom erfarenhet och god kompetens i Office-paketet.

Då det förekommer resor i tjänsten är B-körkort ett krav.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde under december 2017 enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 29 oktober. Referensnummer ADH 125/17.

Övrigt

Välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Lena-Britt Sjöholm, Avdelningschef

Telefon: 070-213 77 00

Anette Wallerman, Vision

Telefon: 035-13 41 99