Ledigt jobb

Medicinsk sekreterare/kanslist till Barn- och ungdomspsykiatri Halland

Sista ansökningsdag: 20 augusti Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Psykiatrin Halland är Region Hallands förvaltning för all offentlig specialistpsykiatri. Här ingår psykiatri för barn, ungdomar och vuxna, såväl öppen som heldygnsvård. Psykiatrin Halland har ca 650 medarbetare och verksamheter i alla regionens kommuner. Psykiatrin leds av en förvaltningschef, verksamhetschefer samt avdelningschefer.

Barn och ungdomspsykiatriska mottagningen i Kungsbacka har 25 anställda. Våra olika professioner är psykolog, läkare, sjuksköterska, socionom, specialpedagog, arbetsterapeut och sekreterare.

Arbetsbeskrivning

Hos oss erbjuds du ett utvecklande arbete på BUP, där du arbetar i nära samarbete med olika professioner. Arbetet är stimulerande och lärorikt med varierande innehåll där din insats är en viktig del i vårdprocessen.

Som medicinsk sekreterare/kanslist hos oss kommer du att arbeta med vårddokumentation, sköta bokningar samt andra administrativa uppgifter såsom intyg, scanning och posthantering. I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna receptionen med mottagande av samtal per telefon samt att välkomna och registrera patienter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har vårddokumentationsutbildning med goda kunskaper i svenska språket samt medicinsk terminologi. Du har lätt att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt samt kan arbeta både självständigt och i team. Du är öppen och interagerar och samverkar med olika professioner inom avdelningen och har en vilja att bli en del av oss. Ett positivt och professionellt förhållningssätt samt ett gott bemötande gentemot patienter och arbetskamrater är något vi förväntar oss. Du är en person som tycker om att ge god service och har en förmåga att planera och prioritera i det dagliga arbetet. Därtill ser vi att mod och vilja att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare är andra viktiga egenskaper hos dig. Meriterande är kunskaper i dokumentationssystemet VAS och utbildning i diagnoskodning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning.
Varaktighet
6 månader eller längre.
Tillträde
Tillträde 1/1-2018 enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning t.o.m. 14 augusti 2018.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 20 augusti. Referensnummer PSH 92/17.

Övrigt

Inför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Rossella Bertanzetti , Avdelningschef BUP Kungsbacka

Telefon: 0733-87 54 54

Ann-Catrine Bengtsson, Vision

Telefon: 070 515 47 51