Ledigt jobb

IT-samordnare till Servicedesk IT och Telefoni, Halmstad/Varberg

Sista ansökningsdag: 11 oktober Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en person som har intresse för att arbeta med IT-support främst inom området Vårdsystem. Vi jobbar mest med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

Arbetsuppgifterna innebär huvudsakligen att bemanna Region Hallands Servicedesk – Vårdsystem support:
• Telefonsupport – registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport – granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp – Vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.

I arbetet kan du även få delta i utvecklingsprojekt och utbildningsinsatser.

Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka med placering i Halmstad eller i Varberg. Servicedesk har öppet mellan kl. 7-17 och därför varierar arbetstiderna under veckan.

Kvalifikationer

Du som söker har lägst gymnasieexamen eller motsvarande. Erfarenhet av vårdsystemet VAS är ett krav. Kunskaper och intressen inom området vård samt läkemedel är meriterande, likaså dator- och teknikintresse. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet då uppdraget kräver kundfokus och ett gott bemötande.

Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vidare har du intresse och erfarenhet av Microsoft Office och operativsystem Windows 7.
Körkort B erfordras.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 11 oktober. Referensnummer RGS 60/17.

Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Bojana Radovanovic Simeon, Avdelningschef

Telefon: 035-13 65 58

Özlem Arabaci, Saco

Telefon: 035-16 24 84

Inger Ivarsson, Vision

Telefon: 0340-48 17 98

Elin Larnemo , Vårdförbundet

Telefon: 035-13 10 94