Ledigt jobb

Medicinsk sekreterare till BUP-mottagningen, Varberg

Sista ansökningsdag: 27 augusti Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Region Hallands förvaltning för all offentlig specialistpsykiatri är Psykiatrin Halland. Här ingår psykiatri för barn, ungdomar och vuxna, såväl öppen som heldygnsvård. Psykiatrin Halland har ca 650 medarbetare och verksamheter i alla regionens kommuner.

Nu söker vi en medicinsk sekreterare som vill bli en del av vårt glada gäng på BUP i Varberg.

BUP i Varberg är en öppenvårdsmottagning som erbjuder utredning, vård och behandling för barn och ungdomar 0-18 år med psykiatriska tillstånd och behov av insatser på specialistnivå. Vi har ett brett utbud av behandlingsmetoder. Samarbete med skola och socialtjänst är en viktig del av vårt arbete.

Arbetsbeskrivning

Hos oss arbetar psykologer, specialpedagog, läkare, socionomer, arbetsterapeut, sjuksköterskor och medicinska sekreterare i team. Här blir du en del av en vårdenhet som kännetecknas av ett relativt stort och komplext patientflöde. Arbetet är stimulerande och lärorikt med varierande innehåll där din insats är en viktig del i vårdprocessen.

Som medicinsk sekreterare/kanslist hos oss kommer du att arbeta med vårddokumentation, sköta bokningar samt andra administrativa uppgifter såsom intyg, scanning och posthantering. I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna receptionen med mottagande av samtal per telefon samt att välkomna och registrera patienter.

Kvalifikationer

Vi söker dig dokumenterad utbildning som medicinsk sekreterare och goda kunskaper i svenska språket samt medicinsk terminologi . Du är en van datoranvändare, gärna med erfarenhet av arbete i dokumentationssystemet VAS och av TeleQ. Som medicinsk sekreterare hos oss är din administrativa noggrannhet avgörande för att det löpande mottagningsarbetet ska fungera bra.

Du visar ett gott bemötande och hög serviceanda både i medarbetarskap och i kontakt med våra patienter. Du är en person som tycker om att ge god service och har en förmåga att planera och prioritera i det dagliga arbetet. Därtill fäster vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval vilket innebär att intervjuer kommer att ske redan innan annonsens annonseringstid löpt ut.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 27 augusti. Referensnummer PSH 95/17.

Övrigt

Välkommen med din ansökan!

Inför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Mattias Sassersson, Avdelningschef

Telefon: 070- 399 04 55

Mobil: Tillgänglig för frågor från 2017-08-07

Ann-Catrine Bengtsson, Vision

Telefon: 070-51 54 751