Ledigt jobb

Kommunikationsstrateg till Hallands sjukhus Halmstad eller Varberg

Sista ansökningsdag: 30 november Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.

Tjänsten som kommunikationsstrateg utgår från Ledningskansliet som är en del av Område Lednings- och verksamhetsstöd.

Arbetsbeskrivning

I rollen som kommunikationsstrateg ansvarar du för att tillsammans med övriga i teamet utveckla Hallands sjukhus interna och externa kommunikation. Ditt huvudsakliga arbetsområde är att fortsätta utveckla Hallands sjukhus närvaro i sociala medier. Vi finns idag på Facebook, testar en videoblogg på Youtube och har en sommarpodd. Att ha en god omvärldsbevakning är viktigt, liksom att hänga med i trender och tänka nytt och framåt. Ett annat fokusområde är arbetsgivarprofilering och rekrytering. Du ska planera, driva och genomföra olika kommunikationsinsatser inom Hallands sjukhus och i samarbete med andra förvaltningar inom Region Halland.

Arbetsplatsen är belägen på Hallands sjukhus i Varberg eller Hallands sjukhus i Halmstad.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom media och kommunikation eller motsvarande och gärna erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du ska ha goda kunskaper om och ett stort intresse för sociala medier och regelverket kring dessa. Det är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i skrift och kan anpassa texter och bilder till olika målgrupper. Det är en fördel om du har intresse för och kunskaper inom fotografering och film, samt foto- och filmredigering i Adobe Photoshop och Premiere Pro.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en kreativ, flexibel och ödmjuk person som tycker om att arbeta tillsammans med andra och skapar nätverk. Du är målinriktad, van att ta egna initiativ och har en god analytisk förmåga.

Då resor förekommer i tjänsten är det önskvärt med körkort B. Enligt gällande miljöpolicy ska om möjligt kollektiva transportmedel användas.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 30 november. Referensnummer HS 264/17.

Övrigt

Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering tillämpar vi löpande intervjuer så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Marianne Kondrup, Verksamhetschef, Ledningskansliet

Telefon: 070-337 17 80

Marie Björklund, HR-partner

Telefon: 035-13 11 79

Mariette Erlandsson, Vision

Telefon: 0725-71 61 04