Ledigt jobb

IT-tekniker/klientspecialist sökes till Klient och Skrivare, Varberg

Sista ansökningsdag: 30 juli Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Arbetsbeskrivning

Avdelningens vanligaste arbetsuppgifter består av att ge IT-support, felsöka samt agera resurs i systemförvaltning av de datorer och skrivare som finns ute bland verksamheterna i Region Halland. I arbetet ingår även dokumentation och 2:nd line support till vår Servicedesk samt deltagande som resurs i olika projekt och uppdrag.

Vi söker nu en klientspecialist med djup kunskap inom de senaste versionerna av MS OS, Group Policys i AD, Kernel, Shell script, gärna också med god kunskap om VMware VDI lösning.

Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp, uppdraget kan sträcka sig över hela Region Halland geografiskt.

Region Hallands standardklient är baserad på Windows 7, men en övergång till Windows 10 är uppstartad, även plattform för mobilitet baserad på IOS samt en VDI miljö baserad på VMware Horizon view ingår i klientutbudet i dagsläget.

Kvalifikationer

Du som söker har branschspecifika kurser inom klientområdet baserat på PC. Dokumenterad konsultbakgrund som IT tekniker eller liknande är önskvärt.

För denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet då uppdraget kräver stor
mognad och förståelse för IT som en del av helheten. Vårt arbetssätt med befintlig systemförvaltningsmodell samt tjänsteportfölj i Region Halland innebär att lyhördhet, flexibilitet och engagemang är viktiga egenskaper. Vi söker därför dig som är noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, ordningsam och stresstålig. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga är god. Du trivs med att jobba i team men är också självgående.

Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift.

Kunskaper vi efterfrågar är:
• Vana av att självständigt kunna söka lösningar på datorrelaterade problem samt avancerad
felsökning av operativsystem och för klienten stödjande system och funktioner.
• Dokumenterad praktisk erfarenhet av support på Win7 eller Win10 datorer i större IT-miljöer.
• Dokumenterad praktisk erfarenhet av deployment och programdistribution.
• Dokumenterad praktisk erfarenhet av IT support i datanätverk med central administration.

Kunskaper som är meriterande:
• ITIL och processinriktat arbetssätt.
• Erfarenhet av IT-support inom offentliga sektorn i sjukvårdsmiljö.
• God förståelse kring vmware och tunna klienter.

För tjänsten erfordras B-körkort.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tilltärde 2017-09-01.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 30 juli. Referensnummer RGS 49/17.

Övrigt

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Thomas Segerlind, Avdelningschef

Telefon: 0722-07 96 75

Özlem Arabaci, Saco

Telefon: 035-13 11 00

Inger Ivarsson, Vision

Telefon: 0340-48 17 98