Ledigt jobb

Lönekonsult till Gemensam administrativ service, Halmstad

Sista ansökningsdag: 22 oktober Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

Arbetsbeskrivning

Löneservice hanterar löner för hela Region Halland och antalet löner uppgår till ca 9 000 varje månad. Vi arbetar med självservice, inrapportering direkt från arbetstagare till lönesystemet Personec.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag, från personalansvariga chefer/motsvarande

• Göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar

• Samarbeta med och stödja arbetsledare i lönefrågor

• Skriva intyg och lämna upplysningar till olika myndigheter

• Medverka i det systematiska förbättringsarbetet av kvalitet och säkerhet i löneprocessen

• Bemanna vår lönesupport

• Medverka och hålla i utbildningar i lönesystemet

Kvalifikationer

Du bör ha en för arbetet lämplig utbildning, exempelvis YH-utbildning inom personaladministration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av löneadministration från tidigare anställningar. Det är bra om du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och avtal samt ekonomi- och skattefrågor. Du är väl förtrogen med MS Office. Erfarenhet av personalsystemet Personec är en fördel.

Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Det innebär att du måste ha en god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Du tar stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. Du kommer också att ha många kontakter med de anställda inom regionen. För att lyckas i rollen som lönekonsult krävs vana att arbeta självständigt och förmåga att ge service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du har erfarenhet ifrån serviceyrken.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 22 oktober. Referensnummer RGS 63/17.

Övrigt

Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 22/10.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Anne Jönsson, Avdelningschef

Telefon: 072-985 25 25

Majlis Adolfsson, Vision

Telefon: 0104-55 39 46