Ledigt jobb

Medicinsk sekreterare till Hörselhabiliteringen, Halmstad

Sista ansökningsdag: 22 juni Ansök nu

Hörselhabiliteringen är en länsövergripande specialistverksamhet som arbetar med fördjupad hörselrehabilitering/habilitering för personer med hörselnedsättning i alla åldrar. Vi har två mottagningar en i Halmstad och en i Kungsbacka och två team, ett barn- och ungdomsteam och ett vuxenteam. Teamen består i dagsläget av pedagog, kurator, audionom, läkare, psykolog, teckenspråkslärare, logoped, medicinsk sekreterare, hörselvårdstekniker, hörselvårdsingenjör och avdelningschef.

Arbetsbeskrivning

På Hörselhabiliteringen arbetar idag två medicinska sekreterare, en med placeringsort Kungsbacka och en med placeringsort Halmstad. Vi söker nu en engagerad medicinsk sekreterare till vårt team med placeringsort Halmstad. Här arbetar vi tillsammans som en enhet med uppdraget i fokus. Som medicinsk sekreterare hos oss har du möjlighet för varierade administrativa arbetsuppgifter. Det kan vara journalskrivning, administrering av kurser, statistik, telefontid, fakturahantering, webbtidbok, 1177 Vårdguidens e-tjänster, inventering, beställningar, posthantering, uppföljning av verksamheten med mera.
En del resor över länet förekommer i samband med möten osv.

Kvalifikationer

Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare. Vi förutsätter att du har mycket god datorvana och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av teamarbete och goda kunskaper i VAS journalsystem.

Du ska ha ett genuint intresse av att möta och hjälpa människor. Du ser ett välfungerande administrativt arbete som en förutsättning för att vi tillsammans ska kunna arbeta med och för vår målgrupp. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har en god förmåga att samverka och skapa nätverk. För att trivas hos oss är det viktigt att du vill delta i det dagliga teamarbetet och vara med att skapa en arbetsmiljö där vi inspirerar och inkluderar varandra. Du behöver ha ett driv och en vilja att skapa välfungerande arbetssätt med patienten i fokus. Du är bra på att planera och har ett strukturerat arbetssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Varmt välkommen med din ansökan! Vi planerar att hålla intervjuer den 28:e och 29:e juni.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 22 juni. Referensnummer ADH 63/18.

Övrigt

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Lovisa Månsson, Avdelningschef

Telefon: 035-14 61 25

Anna Voss, Medicinsk sekreterare

Telefon: 010-456 31 92

För information om fackliga representanter kontakta HR-partner Anna Arnskill

Telefon: 0721-55 27 49