Ledigt jobb

Administrativ assistent sökes till Ledningskansliet, Varberg eller Halmstad

Sista ansökningsdag: 27 januari Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.

Tjänsten som ”administrativ assistent” utgår från Ledningskansliet som är en del av område Lednings- och verksamhetsstöd.

Arbetsplatsen är belägen på Hallands Sjukhus i Varberg eller Halmstad

Arbetsbeskrivning

Du ska arbeta med administrativt stöd inom Ledningskansliet, i första hand gentemot chefläkarfunktionen, men även mot andra chefer och funktioner. I arbetet ingår bland annat att du ska bistå chefläkarna med att planera möten och vara sekreterare. En stor del av arbetet handlar om att administrera ärenden till och från Inspektionen för vård och omsorg, IVO. Det är ett spännande arbete där du får vara delaktigt i utvecklingen av vården. Tjänsten utgår från Hallands sjukhus Halmstad eller Hallands sjukhus Varberg. Du kommer att behöva arbeta på båda orterna.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning inom administration och/eller vård, gärna som medicinsk sekreterare. Vi ser att du är serviceinriktad, noggrann, flexibel och är bra på att samarbeta och hålla många bollar i luften. Du bör vara intresserad av frågor som rör patientsäkert och kvalitet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med avvikelser och händelseanalyser och har arbetat i journalsystemet VAS. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i skrift, ha goda IT-kunskaper och behärska Officepaktet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Då resor förekommer i tjänsten är det önskvärt med körkort B. Enligt gällande miljöpolicy ska om möjligt kollektiva transportmedel användas.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse dock senast 1 april 2017.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 27 januari. Referensnummer HS 315/16.

Övrigt

Välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Marianne Kondrup, Kommunikationschef

Telefon: 0340-48 17 80, 070-337 17 80

Rebecca Wallin, Vision

Telefon: 035-13 14 39