Ledigt jobb

Administrativ assistent till Kansliavdelningen, Hallands sjukhus Varberg

Sista ansökningsdag: 25 februari Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.

Tjänsten som administrativ assistent utgår från Kansliavdelningen som är en del av område Lednings- och verksamhetsstöd.

Arbetsplatsen är belägen på Hallands Sjukhus i Varberg, men alla på avdelningen arbetar för hela Hallands sjukhus.

Arbetsbeskrivning

Du ska arbeta med administrativt stöd inom Kansliavdelningen, i första hand gentemot AT-chefsfunktionen samt chefläkarfunktionen Hallands sjukhus, men även mot andra chefer och funktioner.

I arbetet ingår bland annat att bistå AT-chefen med administrativt stöd kring AT-läkaruppdraget. Arbetet gentemot chefläkarfunktionen handlar bland annat om att administrera ärenden till och från Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Vi erbjuder ett spännande arbete där du får vara delaktig i utvecklingen av det administrativa stödet till vården och utbildningsverksamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning inom administration och/eller vård, gärna som medicinsk sekreterare. Vi ser att du är serviceinriktad, noggrann och flexibel. Det är också viktigt att du har god förmåga att samarbeta och prioritera i dina arbetsuppgifter. Du bör vara intresserad av frågor som rör utbildning, patientsäkert, kvalitet och digital utveckling. Det är bra om du har erfarenhet av arbete med avvikelser och händelseanalyser och har arbetat i journalsystemet VAS. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i skrift, ha goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Då resor förekommer i tjänsten är det önskvärt med körkort B. Enligt gällande miljöpolicy ska om möjligt kollektiva transportmedel användas.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde 2018-05-01 eller tidigare.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 25 februari. Referensnummer HS 52/18.

Övrigt

Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Marianne Kondrup, Verksamhetschef, Kansliavdelningen

Telefon: 0340-481780, 0703-371 780

Vision

Telefon: 035-13 10 85