Ledigt jobb

IT-samordnare/Objektspecialist till Läkemedelssupport, Halmstad/Varberg

Sista ansökningsdag: 11 april Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

Vi söker nya medarbetare, till Servicedesk IT och Telefoni, som är intresserade av att arbeta med användarstöd, analys och felsökning, inom området läkemedelshantering (läkemedelssupport).

Läkemedelssupport etableras under 2017 och vi söker dig som vill ge hälso- och sjukvården bästa möjliga service inom läkemedelshantering. Supporten kommer främst ske via direktkontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet.

Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum. Eftersom avdelningen har två utbudspunkter, Halmstad och Varberg, kan du välja mellan dessa orter som huvudsaklig tjänstgöringsort. Detta beslutas i samband med anställning.

Utannonserade tjänster gäller totalt 200 %. Emellertid är vi flexibla när det gäller sysselsättningsgrad och tjänsterna kan anpassas utifrån din situation, beroende på om du vill arbeta heltid eller deltid.

Arbetsbeskrivning

Din primära uppgift kommer att vara att bemanna Region Hallands läkemedelssupport, och arbetsuppgifterna består av:
• Telefonsupport – registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport – granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp – vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
• Behörighetshantering.

Sekundära uppgifter:
• Användarstöd i form av guider, manualer och filmer.
• Anpassning i IT stöden.
• Utbildning.
• Delta i utvecklingsprojekt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har yrkeserfarenhet från Hälso- och sjukvården, apotek eller läkemedelsindustri.

Stor vikt läggs vid om du har erfarenhet av de vårdsystem som används i Region Halland vid läkemedelshantering: NCS Läkemedelsmodul, Pascal, Auricula, Läkemedelsautomat, Pillan, m.m. Även erfarenhet av digital läkemedelshantering inom annan hälso- och sjukvård, apoteksbranschen och/eller läkemedelsindustrin är meriterande, liksom dator- och teknikintresse.

Som person är du engagerad och hjälpsam, både i mötet med hälso- och sjukvårdens medarbetare samt i samarbete med dina kollegor. Du trivs med att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ. Du välkomnar utmaningar och förändringar, och ser fram emot möjligheten att arbeta med etableringen och utvecklingen av läkemedelssupporten.

Du kan uttrycka dig väl i svenska i såväl tal som skrift. Intresse och erfarenhet av Microsoft Office och operativsystem Windows ses som en fördel. B-körkort erfordras för tjänsten.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid. Telefoni har öppet mellan 7-17 och arbetstiderna kan variera under veckan.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Varaktighet
Tillsvidare.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster
2

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 11 april. Referensnummer RGS 24/17.

Övrigt

Välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Bojana Radovanovic Simeon, Avdelningschef

Telefon: 035-13 65 58

Özlem Arabaci, SACO

Telefon: 035-13 11 00

Elin Larnemo, Vårdförbundet

Telefon: 035-13 10 94

Inger Ivarsson, Vision

Telefon: 0340-48 17 98

För frågor angående området läkemedelshantering kontakta Marie Rosengren

Telefon: 0725-30 16 10