Ledigt jobb

Logopeder sökes till Habilitering Kungsbacka

Sista ansökningsdag: 1 mars Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision ”Bästa livsplatsen” verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

Eftersom två av våra kollegor ska vara föräldralediga erbjuder vi nu två vikariat varav ett är på 100 % och det andra är på 50 %. Vikariaten varar ett år med möjligheter till förlängning. Ett vikariat är i vuxenteam och ett i barnteam.

Arbetsbeskrivning

Som logoped hos oss arbetar du i team bestående av: arbetsterapeut, kurator, specialpedagog, läkare, psykolog, sjuksköterska och sjukgymnast – med patienten i fokus.

I arbetsuppgifterna ingår bedömning och behandling vid oralmotoriska svårigheter, tal- språk- och kommunikationssvårigheter samt ät- och drickproblem. Du kommer även att ge information och rådgivning till föräldrar och nätverk samt hålla i grupper och kurser såsom teckenkurs. Du bidrar med logopedisk kunskap till teamet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har logopedexamen och legitimation som logoped. Erfarenhet som logoped inom habiliteringsverksamheten är meriterande.

Vi ser det också som en fördel om du har kunskaper och kännedom om Alternativ Kompletterande Kommunikation (AKK).

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vilket bl.a. innebär att du är en person som är initiativrik, ansvarsfull och beslutsam. Du planerar och genomför självständigt ditt arbete i enlighet med de mål vi tillsammans har satt upp för verksamheten. Då du kommer att ge information och rådgivning är det viktigt att du har ett pedagogiskt förhållningssätt och på ett tydligt sätt kan presentera och kommunicera information. Du har också en god förmåga att skapa relationer och nätverk och kommer bra överens med personer på alla nivåer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.

Körkort B krävs eftersom tjänsten innefattar besök i hem och skola.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid. Vikariat
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning.
Tillträde
Tillträde 1 augusti 2017 eller enligt överenskommelse.
Antal tjänster
2

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 1 mars. Referensnummer ADH 16/17.

Övrigt

Välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Margareta Niklasson, Avdelningschef

Telefon: 0300-56 51 17

Julia Wramling, SACO

Telefon: 0340-48 15 68