Ledigt jobb

Kommunikationsstrateg sökes till Ambulans Diagnostik och Hälsa

Sista ansökningsdag: 5 februari Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision ”Bästa livsplatsen” verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

Arbetsbeskrivning

Som kommunikationsstrateg är uppdraget att bidra med verksamhetsnära kommunikationsstrategiskt arbete. Med det avses rådgivning och planering av intern och extern kommunikation samt beställning av kommunikationsproduktion. Detta förutsätter bland annat erfarenhet av kommunikationsstrategiskt arbete. I rollen ingår att stötta förvaltningsledning och verksamheterna i deras kommunikationsarbete.

Kommunikationsstrategen ska utgå från ett invånarperspektiv och bland annat arbeta för ökad transparens, kunskap, kännedom och engagemang. Tillsammans med HR har kommunikationsstrategen ett stort ansvar för att arbeta med bemötandefrågor utifrån varumärke och värdegrund. Kommunikationsstrategen är också en naturlig samarbetspart i regiongemensamma övergripande processer, verksamhetsutveckling och förändrings- och påverkansarbete. Det förutsätter också arbete med invånardialog och uppföljning av kommunikationsinsatser.

Som kommunikationsstrateg kommer du att anställas under förvaltningsstaben och rapportera till Stabschefen. Förvaltningsstaben arbetar för att stödja förvaltningens verksamheter och chefer. Din placering är Halmstad.

Arbetsuppgifter
• Kommunikationsstrategen ansvarar för att planera, driva och utveckla kommunikationsarbetet på förvaltningen och driftnämnden, internt och externt.
• Utveckla kommunikation genom användande av sociala medier
• I rollen ingår strategisk kommunikationsrådgivning och facilitering av processer i förvaltningsledning och övriga verksamheter i syfte att använda kommunikation som ett styrmedel.
• Driva och utveckla kommunikationsfrågor ur ett funktionshinderperspektiv.
• Alla medarbetare inom kommunikationsfunktionen i Region Halland förutsätts vara delaktiga i regionövergripande uppdrag på viss tid.
• Omvärldsbevaka och trendspana inom kommunikationsområdet

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleexamen som arbetsgivaren finner relevant för området. Vi vill att du har erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du har en mycket god stilistisk förmåga och kan snabbt ta fram budskap som är målgruppsanpassade. Vi tror också att du är nyfiken på och bekväm med att ständigt utvecklas utifrån den snabba förändring som sker inom kommunikationsområdet.

Som person är du kreativ, flexibel och ödmjuk, som tycker om att arbeta tillsammans med andra och skapar nätverk. Du är van att ta egna initiativ och har en god analytisk förmåga. Du kan utveckla förståelsen och kompetensen hos verksamheterna avseende kommunikationens roll i en alltmer digitaliserad omvärld. Du kan entusiasmera och operativt stödja verksamheten till utveckling av såväl intern som extern kommunikation och marknadsföring.

Då resor förekommer i tjänsten är det önskvärt med körkort B. Vi ser gärna att du har bra datorvana samt en god svenska i tal och skrift.

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Varaktighet
Tillsvidare.
Tillträde
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 5 februari. Referensnummer ADH 4/18.

Övrigt

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Anders Lindblad , Stabschef Ambulans Diagnostik och Hälsa

Telefon: 072-17 15 551

E-post: anders.lindblad@regionhalland.se

Anders Askerlund, Saco

Telefon: 035-13 18 72

Berit Rosenblad , Vision

Telefon: 035-13 18 83