Ledigt jobb
IT Samordnare till Servicedesk IT och Telefoni Halmstad/Varberg
Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Vi söker en person som har intresse för att arbeta med IT support främst inom området Vårdsystem. Vi jobbar mest med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet. Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
Arbetsbeskrivning
Som IT- samordnare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bemanna Region Hallands Servicedesk – Vårdsystem support. Detta innebär närmare:
• Telefonsupport – registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport – granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp – Vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Utöver ovan arbetsuppgifter kan du också komma att delta i utvecklingsprojekt och utbildningsinsatser.
Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka; då Servicedesk har öppet mellan kl. 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
Kontorsplats kan vara både Halmstad och Varberg.
Kvalifikationer
Du som söker har lägst gymnasieexamen eller motsvarande samt erfarenhet av vårdsystemet VAS. Du har ett intresse och erfarenhet av Microsoft Office och operativsystem Windows. Vidare har du goda kunskaper i svenskt tal och skrift. Har du kunskaper inom området vård samt läkemedel är det meriterande. Kunskap i andra applikationer som exempelvis NCS Läkemedel och andra vårdsystem är också meriterande.
Vi söker dig mer ett dator- och teknikintresse. Vi ser att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningsvillkor
- Omfattning
- Heltid.
- Anställningsform
- Tillsvidareanställning.
- Tillträde
- Tillträde enligt överenskommelse.
- Antal tjänster
- 1
Ansökan
Ansök på webben via Offentliga Jobb
Senaste datum för ansökan är 14 maj. Referensnummer RGS 39/18.
Övrigt
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kontaktperson
Bojana Radovanovic Simeon, Avdelningschef
Telefon: 035-13 65 58
Özlem Arabaci, Saco
Telefon: 035-16 24 84
Inger Ivarsson, Vision
Telefon: 0340-48 17 98
Lena Ljungberg, Kommunal
Telefon: växel 0340-48 10 00
Publicerad 11 november 2014 kl 12:54