Ledigt jobb

Handläggare sökes till Färdtjänstavdelningen, Falkenberg

Sista ansökningsdag: 18 februari Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision Bästa livsplatsen verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

I Region Halland utför Färdtjänstavdelningen myndighetsutövning på uppdrag av Varberg, Falkenberg, Halmstad, Hylte och Laholms kommuner. Avdelningen handlägger ansökan om färdtjänst och riksfärdtjänst för invånarna i dessa kommuner.

Handläggning sker genom hembesök, telefonkontakt eller besök på avdelningens kontor i Falkenberg. Färdtjänstavdelningen är också ute och informerar om verksamheten till olika externa intressenter exempelvis inom vården och handikappföreningar. Avdelningen har ett nära samarbete med Hallandstrafikens kundcenter, där invånarna bokar sina resor. Avdelningen består av åtta medarbetare i funktioner som handläggare och assistenter.

Arbetsbeskrivning

Uppdraget innebär myndighetsutövning enligt lag om färdtjänst och riksfärdtjänst. Du kommer självständigt handlägga ansökningar och förfrågningar per telefon, åka på hembesök, göra utredningar och fatta beslut enligt gällande lagar. Du kommer även att tillsammans med övriga handläggare ansvara för bedömning av ansökningar och frågor via telefon.

Kvalifikationer

Adekvat högskoleutbildning, gärna med juridisk kompetens, beteendevetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och vana av att göra självständiga bedömningar samt att fatta egna beslut. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska språket samt goda datorkunskaper.

För att fungera väl i vår verksamhet krävs god människokännedom, mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka sig i tal och skrift. Vidare ställs stora krav på samarbetsförmåga, självständighet och förmåga att planlägga och disponera sin arbetstid. Vi tror att du har god servicekänsla, inger förtroende och är prestigelös. Du är positiv och lyhörd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna manliga sökande då vi eftersträvar jämn könsfördelning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 18 februari. Referensnummer A848425.

Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Marie Larsson , Avdelningschef

Telefon: 0346-562 68, 0709-356 268

Eva Nestius, Saco

Telefon: 0346-562 60