Ledigt jobb

Inköpsassistent till Regionupphandling, Halmstad

Sista ansökningsdag: 21 november Ansök nu

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation, it och tele. Till Regionupphandling söker vi ny medarbetare till Halmstad. Regionupphandling består av 17 personer och är en gemensam resurs för upphandling. Region Halland köper varor och tjänster för ca 4 Mkr per år. Med strategisk och effektiv inköpsprocess uppnår vi bästa totalekonomi och bidrar till att nå Regionens vision - Halland bästa livsplatsen.

Då en av våra medarbetare ska gå i pension söker vi dig som vill bli vår nya kollega!

Arbetsbeskrivning

I de dagliga arbetsuppgifterna ingår att lösa vårdens behov av inköpsstöd genom att via telefon och e-post ta emot inköpsuppdrag och:
-Hjälpa kunder hitta rätt leverantör, avtal och produkt
-Löpande lägga upp artiklar i inköpssystemet
-Genomföra beställningar till leverantör via inköpssystem.
-Fakturahantering

Arbetet sker i nära samarbete med upphandlare, materialkonsulent, registervård, logistik och beställare i vården. Arbetet innebär att vara ett kundstöd till vårdens verksamheter. Leverantörskontakter förekommer. Därutöver kan andra uppgifter förekomma inom avtalsvård och inför upphandling. Beställningar kommer att ske via beställningssystemet SESAM.

Region Halland har varuförsörjning i egen regi samt kommer att införa e-handel.

Kvalifikationer

Du har erfarenhet alternativt utbildning från operativt inköpsarbete. Vi ser gärna att du har vårdbakgrund och kännedom om vårdens produkter då det är en fördel för att bättre kunna bistå kunderna. Du är van att arbeta med Office paketet och har goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som skrift.

Du är serviceinriktad med stort kundfokus där du har god förmåga att skapa och behålla goda relationer. För att lyckas i ditt arbete krävs att du är metodisk och effektiv. Du har ett strukturerat sätt att arbeta och du eftersträvar ordning och reda. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och serviceanda.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Välkommen med din ansökan!

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid.
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökan

Ansök på webben via Offentliga Jobb

Senaste datum för ansökan är 21 november. Referensnummer RGS 86/18.

Övrigt

Intervjuer kan komma att
ske löpande under rekryteringstiden.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktperson

Madelene Winbo, Upphandlingschef

Telefon: 0705-17 96 30

E-post: Madelene.Winbo@regionhalland.se

Majlis Adolfsson, Vision

Telefon: 010-455 39 46