Supporten för Cosmic förändras
Efter en period med utökad användarsupport återgår Region Halland till ordinarie supportflöden för Cosmic. Hittar du inte svaren på dina frågor i manualer och rutiner, genom AI-assistenten eller genom en kollega, så ska du ta kontakt med Användarstöd IT för att få hjälp.
Region Halland har under den första tiden med Cosmic haft ett så kallat utökat användarstöd där enhetsstöd/användarstöd har varit första linjens support. De har i första hand hjälpt sina kollegor på enheten att navigera i det nya systemet och skickat vidare ärenden till support när det har behövts.
Från och med fredag kväll kommer supporten att fungera enligt ordinarie supportflöden. Detta innebär att mellanleden med enhetsstöden och 2:a linjens support försvinner och att du som användare själv kan kontakta den regionala supporten, i de fall du inte finner den information du behöver genom manualer och rutiner eller AI-assistenten.
- Jag vill trycka på att fortsätta använda AI-assistenten som är en otrolig hjälpreda för alla som behöver hjälp i Cosmic. Många kunniga kollegor finns ju också kvar ute i verksamheterna som man kan fråga, säger Gustav Grimberg som är teamledare för Användarstöd IT.
Mer information hittar du på supportsidan på Cosmicwebben Länk till annan webbplats.
Användarstöd IT
Telefon: 010-476 19 00 (knappval 3 "Vård- och läkemedelssystem")
Öppettider: Måndag–fredag kl 07.00–17.00. Om du ringer efter kontorstid finns det möjlighet att, via knappval, bli kopplad till Cambio Cosmicsupport.
Ärende via SD+: Skicka in ditt ärende via RH Cosmic Support