Gregarious (7–19 år, offentlig) T.o.m. vt 2024

Gregarious är en anti-heroisk studie på den mänskliga delen av idrott. Föreställningen utspelar sig i rummet mellan konkurrens och medmänsklighet. Laganda mot rivalitet.

Baserat på sin egen vänskap, har de två artisterna skapat en samtida cirkuspärla fylld med charm, energi och sprudlande humor. Med otrolig fysik, spektakulära scenarier och underhållande komik, utforskar de närhet och mänsklighet inom sportens värld.

Trailer för Gregarious finns på YouTube

Artist/grupp/kulturskapare: Soon Circus Company
Medverkande: Nilas Kronlid och Manel Rosés
Fotografens namn: Marta Llana

Bra att veta

Föreställningen passar på scen med sluttande gradäng eller i gymnastiksal. Spelyta 9x9x6,5m. Gruppen har med sig akrovåder 8x8m, kraschmatta, kinesisk påle samt riggmaterial till pålen och behöver 3 riggpunkter 600 kg i vägg (max 1,5 meter upp) eller golv. Fria riggpunkter funkar också bra, så som vattentankar eller betongsuggor m.m. De kan borra punkter om det är möjligt.

Byggtid/Rivtid: 8/1 tim, bärhjälp behövs.

Kontaktperson för bokning

Nilas Kronlid, telefon 073 842 56 73, e-post: nilaskronlid@gmail.com

Totalpris som faktureras

Regional subvention

1:a föreställningen 47 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
2:a föreställningen samma dag och lokal 25 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
Dag 2 och 3 i samma lokal, 1:a förest. 29 500 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
Dag 2 och 3 i samma lokal, 2:a förest. 25 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning

Senast ändrad:

Mer information

Publik: Skolföreställning max 300 personer inkl. personal. Offentlig föreställning max 500 personer.

Längd: Ca 50 minuter.

Lokal: Passar på scen med sluttande gradäng eller i gymnastiksal. Spelyta 9x9x6,5m. Se mer info i den beskrivande texten.

Turnéperiod: Läsåret 2023–2024

Typ: Cirkus