Rhythm and Slöjd (13–19 år) T.o.m. vt 2024

Upplev Rhythm & Slöjd, en slöjd och berättarföreställning om trä, kulturarv och en hel del rock’n roll!

Till inledande musik av Chemical Brothers slöjdar Jögge Sundqvist, med alter egot surolle, i takt till musiken. Han skapar en krympburk av färskt trä samtidigt som en berättelse om processer och slöjdandet växer fram i takt med formen. I föreställningen blandas tankar kring slöjdtraditioner och historier om krokiga björkar, hans fars arbete med hästtäljning tillsammans med folkkonsten. I fonden finns musik och bilder på såväl traditionella föremål som nyskapande slöjd. Välkommen till en stund av slöjd på ett sätt du tidigare aldrig sett.

Jögge Sundqvist / surolle är slöjdaren som föddes in i hantverket. Under sina år som slöjdare har han skapat allt ifrån smörknivar till offentlig utsmyckning och också varit med i flera TV-produktioner som slöjdexpert. Han har under många år hållit kurser i täljning och bidragit till att traditionell slöjdkonst hålls vid liv. Nu vill han föra glädjen till slöjden vidare genom föreställningen Rhythm & Slöjd som är en ny upplevelse av slöjd.

Se trailer för Rythm & Slöjd på Vimeo

Artist/grupp/kulturskapare: Surolle / Jögge Sundqvist
Medverkande: Jögge Sundqvist

Fotograf: Robin Wood

Lokalbehov

Mörklagd lokal med upphöjd scen, minst 6 x 3 m. Bildskärm, ljusstark dataprojektor med förlängningssladd, (ljud och bild styrs via dator på scenen), en ljudanläggning med två RCA-ingångar (line in), 2 st PA-högtalare med sub-bas, en trådlös mikrofon samt två riktade skärmbara strålkastare.

Jögge har med sig material, redskap och verktyg.

All teknik för ljud, ljus och bilder bör finnas i lokalen

Kontaktperson för bokning

Jögge Sundqvist
Mejl: jogge@surolle.se

Kostnad VT 2023

Totalpris som faktureras

Regional subvention

1:a programmet 27 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
2:a programmet samma dag och lokal 10 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
1:a programmet om Jögge fixar PA 39 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning

Kostnad läsåret 2023–2024

Totalpris som faktureras

Regional subvention

1:a programmet 29 700 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
2:a programmet samma dag och lokal 11 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
1:a programmet om Jögge fixar PA  42 900 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning

Senast ändrad:

Publik: Max 250 personer inkl. personal

Längd: 45 min.

Lokal: Mörklagd lokal med upphöjd scen, minst 6 x 3 m.

Turnéperiod: VT 2023, Läsåret 2023–2024

Typ: Slöjd