Ull för alla sinnen (3–5 år) T.o.m. vt 2024

Smak – Syn – Lukt – Känsel – Rörelse

Ett program där ull är i fokus. Vi pratar och arbetar med ull och använder alla våra sinnen. Tillsammans pratar vi om vad man kan göra med fårull. Vi tittar på olika ullsorter, bilder på fårraser och provar att karda. Programmet skräddarsys efter önskemål, behov och förutsättningar.

Vi tovar med fötterna. Varmt vatten och såpa i en balja. Vi utgår från ett färdigt kardflor som vi lägger i baljan och tovar med hjälp av fötterna.

Katrina Segerbrand arbetar som stickdesigner med utbildning från Högskolan för Design och konsthantverk i Göteborg och Textilhögskolan i Borås.

Medverkande: Katarina Segerbrand

Läs mer på Katarina Segerbrands webbplats.

Kontakt:

Katarina Segerbrand, tel. 070 952 98 88, e-post: ksegerbrand@gmail.com

Kostnad VT 2023

Totalpris som faktureras

Regional subvention

Dag 1, 1:a programmet 4000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
Ytterligare program samma dag och lokal 1500 kr/tim (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning

Kostnad läsåret 2023–2024

Totalpris som faktureras

Regional subvention

Dag 1, 1:a programmet 4500 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
Ytterligare program samma dag och lokal 1700 kr/tim (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning

Senast ändrad:

Publik: 12 barn.

Längd: 60 min.

Lokal: Tillgång till varmt och kallt vatten. Kan vara utomhus vid tovning med fötterna.

Turnéperiod: VT 2023, Läsåret 2023–2024

Typ: Slöjd