Ull och Ton (7–15 år, äppelmärkt) T.o.m. vt 2024

Ett interaktivt program där alla sinnen får vara med. ”Ull och Ton” är en mix av slöjd och musik och under en lektion får barnen möta Katarina Segerbrand och Ann-Louise Liljedahl.

Vid ett möte med alla kultursamordnare i Halland våren 2021 togs ett beslut att ta fram ett program som är riktat mot målgruppen barn i anpassad grundskola (grundsärskolan), eftersom det är en grupp som vi sällan når med det regionalt subventionerade utbudet. Resultatet blev ”Ull och Ton”.

Ull för alla sinnen

Ett sinnligt interaktivt program där vi undersöker ullens egenskaper, genom känsel, lukt, och kanske till och med smak! Hur känns det att tova ull med fötterna? Det tar vi reda på.

LjudBad

Här kan man få uppleva ett ”ljudbad” av udda och annorlunda instrument som Hang, Ballafon, Zaphirchimes, Harpa med flera. Vill man vara med och skapa ljud så kan man delta på olika små roliga ljudalstrare och rytmikinstrument. Man kan även få känna på den pulserande ”Rytmkudden”.

Medverkande

Katarina Segerbrand arbetar som stickdesigner med utbildning från Högskolan för Design och konsthantverk i Göteborg och Textilhögskolan i Borås.

Ann-Louise Liljedahl frilansar som kompositör och musiker i gränsöverskridande produktioner; kör, dans, teater, bild, poesi. Rör sig fritt mellan olika genrer och röster både i traditionell och experimentell stil.

Bra att veta

Lokalbehov: Rymlig lokal där ca 10 barn (och ev rullstolar) får plats i mitten, och att det sen går att placera instrument runt dem, en bit ifrån. Tillgång till kallt och varm vatten (det kan komma vatten på golv, kommer dock att täckas med plast). Golvmopp och trasa önskas.

Byggtid: 60 min.

Rivtid: 30 min

Kontakt för bokning

Ann-Louise Liljedahl, tel. 070 -307 3298, e-post: allis60@live.se
Katarina Segerbrand, tel. 070 – 952 98 88, e-post: ksegerbrand@gmail.com

Kostnad VT 2023

Totalpris som faktureras

Regional subvention

1 lektion 8 500 kr (exkl. moms) 75% återbetalas efter redovisning
2 lektioner, samma dag och lokal 12 000 kr (exkl. moms) 75% återbetalas efter redovisning
3 lektioner, samma dag och lokal 14 500 kr (exkl. moms) 75% återbetalas efter redovisning

Kostnad läsåret 2023–2024

Totalpris som faktureras

Regional subvention

1 lektion 9 000 kr (exkl. moms) 75% återbetalas efter redovisning
2 lektioner, samma dag och lokal 14 000 kr (exkl. moms) 75% återbetalas efter redovisning
3 lektioner, samma dag och lokal 17 000 kr (exkl. moms) 75% återbetalas efter redovisning

Senast ändrad:

Publik: Max 10 barn + personal.

Längd: 60 min.

Lokal: Rymlig lokal där ca 10 barn (och ev rullstolar) får plats i mitten, och att det sen går att placera instrument runt dem, en bit ifrån. Tillgång till kallt och varm vatten.

Turnéperiod: Läsåret 2022/2023

Typ: Slöjd