Ansök till talangdagar och kortfilmspitch i Uppsala

Publicerad: 2019-06-24 Senast ändrad:

Nu har du som är filmare möjlighet att ansöka till två utvecklingsprogram under Uppsala Internationella Kortfilmfestival i oktober. Om du bor i Halland och blir antagen till något av programmen kan du få stöd för resa och boende.

Uppsala Internationella Kortfilmfestival arrangeras 21-27 oktober 2019. Sista ansökningsdag för utvecklingsprogrammen är den 31 augusti.

Uppsala Talangdagar 23-26 oktober

Under årets festival arrangeras talangträffen Uppsala Talangdagar. Deltagare från hela Sverige kan söka och de som blir antagna får möjlighet att utveckla sina filmprojekt.

Uppsala Kortfilmspitch 25 oktober

Uppsala Kortfilmspitch är Sveriges enda nationella pitch för kortfilm. Utvalda filmprojekt pitchas inför en jury och har möjlighet att vinna 25000 kronor från Svenska Filminstiutet.

Läs mer och ansök senast 31 augusti

Mer information om utvecklingsprogrammen finns på Uppsala Internationella Kortfilmfestivals webbplats:

Uppsala Talangdagar

Uppsala Kortfilmspitch

Kontakt

Om du bor i Halland och blir antagen, kontakta Anna Eriksson, utvecklare film och rörlig bild, Kultur i Halland, tel. 035-17 98 93, mobil 0708 71 36 58, e-post: Anna.K.Eriksson@regionhalland.se.