Ansök till Talangdagarna i Visby 2020

Publicerad: 2020-10-21 Senast ändrad:

Upplev Visby vintertid! Talangdagarna är en mötesplats för nya filmare från hela landet. De ligger vanligtvis på försommaren under Bergmanveckan på Fårö men i år har arrangörsgruppen fått tänka om och tänka nytt. Därför välkomnar de till en ny och annorlunda version av talangdagarna som nu ligger i december i Visby.

Här får du ta del av tre intensiva dagar med gäster, filmvisningar, nya bekantskaper och vandringar i den medeltida staden. Filmarna erbjuds boende på hotell, exklusiva möten med intressanta filmskapare, gott om tid att lära känna varandra och en filmövning med Hansestaden som kuliss.

Var: Kulturrum, Visby
När: 3-6 december 2020

Visby ringmur vid Östergravar pudrade med snö.

Ur årets program

• Spännande möten och nätverkande med talanger från hela landet!
  • Exklusiv förhandsvisning av STHLM Debutprojektet och långfilmen Clara Sola och samtal med filmens regissör Nathalie Alvarez Mesén och producent Nima Yousefi.
  • I huvudet på en filmdistributör och en festivalproducent! Med Jonas Pedersen Hardebrant och Cia Edström
  • Upplev Visby innerstad som inspelningsplats!
  • Exklusiv visning av den helt nya skräckfilmen Andra Sidan och möte med filmens regissörer Tord Danielsson & Oskar Mellander som med filmen gör sin långfilmsdebut.

Och mycket mer!

Kruttornet i Visby med havet framför och snö på marken.

Anmäl intresse för att delta till anna.k.eriksson@regionhalland.se
Ansök senast 9/11 2020

Varje regionalt resurscenter får en plats till förfogande för att skicka en filmare. Kultur i Halland – Film står för kostnaden för talangprogrammet (ca 2900:-) och resa (med bil och färja). I priset ingår hotellrum och vissa måltider. Du kommer i övriga fall att stå för dina egna måltider.

Talangdagarna arrangeras av Film på Gotland tillsammans med Filmbasen/Film Stockholm, Boost Hbg/Film i Skåne, Film i Dalarna, Region Gävleborg och FilmCloud, som bjuder in till tre spännande dagar fulla av möten och nya intryck.