Bäst i test – regionhalland.se

Publicerad: 2019-09-27 Senast ändrad:

Regionens nya webbplats är bäst av Sveriges alla regioner och kommuner – enligt Webperf som automatiskt scannar av svenska webbplatser i jakten på den perfekta sajten.

Regionens webb får högsta snittbetyg (4.1 av 5) och full pott i kategorierna tillgänglighet och användbarhet.

– Användarna är det viktigaste för oss när vi bygger och underhåller våra webbplatser. Därför bygger vi vår webbplatform från grunden med tanke på tillgänglighet, användbarhet, hastighet och standarder, säger Viktor Sarge som är ansvarig för tillgänglighet och användbarhet.

– Vi är jätteglada, men slår oss inte till ro. Just nu testar vi ytterligare förbättringar som vi hoppas kunna lansera löpande under hösten.

Webperf.se är en webbplats som automatiskt testar viktiga offentliga webbplatser med ett brett spektrum av verktyg i kategorier som hastighet, webbstandard, tillgänglighet och användbarhet.