Beslut om ny Mål och Budget

Publicerad: 2022-06-23 Senast ändrad:

På onsdagens möte i regionfullmäktige blev det alliansens budgetförslag som fick en majoritet av rösterna, med satsningar på bland annat friskvård och kompetensutveckling för medarbetare och förstärkningar till psykiatrin.

​Alliansens budgetförslag innehåller satsningar inom flera områden, bland annat psykiatri, nära vård, kvinnohälsovård, attraktiv arbetsgivare och social hållbarhet. Regionens verksamheter i stort får högre tilldelning i budgeten där den totala ramökningen är på över 900 miljoner kronor.

Budgetfrågan avgjordes under onsdagen av regionfullmäktige den 22 juni. Men på grund av höstens val kommer budgeten att tas upp på nytt under hösten, med möjlighet till eventuella förändringar utifrån det politiska läget.

Här kan du läsa mer om mål och budget