Dags att öka jämställdheten inom idrotten

Publicerad: 2022-06-08 Senast ändrad:

Den 9-12 juni spelas golftävlingen Scandinavian Mixed i Halmstad. Det är en unik golftävling där män och kvinnor tävlar mot varandra på samma villkor, om en prispott och en pokal.

I samband med det vill Region Halland, Halmstads kommun, Länsstyrelsen i Halland och RF-SISU Halland uppmärksamma jämställd idrott.

Vi vill uppmana alla hallänningar att diskutera jämställdhet inom idrotten och sprida goda exempel som bidrar till ett jämställt idrottsliv – oavsett vilken idrott det handlar om.

Passa gärna på att sprida din förenings arbete med jämställdhet genom att använda hashtaggen #jämställdidrotthalland i sociala medier.

På Halmstads kommuns webbplats finns tips och råd om hur man i en förening, eller som enskild individ kan vara med och bidra så att idrotten blir mer jämställd.

Jämställd idrott – Halmstads kommun