Efter lågt intresse − buss till vaccinationscentralen i Varberg dras in

Publicerad: 2022-01-21 Senast ändrad:

Den senaste månaden har en kostnadsfri buss ”Vaccinationscentralen Varberg tur och retur” kört mellan centrala Varberg och vaccinationscentralen på Varberg Nord under centralens öppettider. Turen körs av Hallandstrafiken på uppdrag av Region Halland och testades under en utvärderingsperiod fram till sista januari. Intresset för att åka med bussen har varit lågt och därför dras den nu in. Bussen kommer att köra till och med torsdagen den 27/1 under vaccinationscentralens öppettider.

− Vi hade såklart hoppats på ett större intresse. Men som det är nu kan vi inte fortsätta med den här satsningen. Om vi skulle hamna i ett annat läge är vi beredda att ompröva beslutet, säger Pia Hallgren, verksamhetschef för mobila team vid Region Halland.