Filmare kan ansöka till Talangdagarna på Fårö

Publicerad: 2019-05-09 Senast ändrad:

Talangdagarna på Fårö är en mötesplats för nya filmare från hela landet. Förutom att få ta del av fem skräddarsydda dagar med gäster, filmvisningar, nya bekantskaper och utflykter i Fårölandskapen får de delta i och uppleva Bergmanveckan.

Collage med en man, en kvinna och olika mönster.
Bild av Thomas Fröhling, bilden är beskuren.

Filmarna erbjuds boende på Sudersands semesterby, godbitar ur Bergmanveckans program, exklusiva möten med intressanta filmskapare, gott om tid att lära känna varandra och en filmövning med Fårös landskap som kuliss.

Talangdagarna på Fårö går av stapeln den 24-28 juni 2019. Några smakprov ur 2019 års program:

• Workshop i personregi med Marcus Carlsson
  • Träffa konsulenterna Ami Ekström och Helen Ahlsson
  • Besök på Hammars, Bergmans bostad och arbetsplats
  • Den kreativa processen med VR – och konstkollektivet Bombina Bombast

Talangdagarna arrangeras av Film på Gotland tillsammans med Filmregionerna.

Ansök senast 16 maj

Kultur i Halland – Film bjuder in halländska filmare, 18-30 år, att ansöka om deltagande. Vi bekostar resa och boende, samt programmet, för den deltagare som väljs ut.

Du söker genom att mejla till anna.k.eriksson@regionhalland.se. Berätta vem du är och motivera varför du ska åka! Senast den 16 maj vill vi ha din ansökan.