Fyra veckor mellan vaccindoserna från nästa vecka

Publicerad: 2021-08-05 Senast ändrad:

Från vecka 32 kommer dosintervallet för mRNA vaccin (Pfizers Comirnaty och Modernas Spikevax) att vara 4 veckor. De som får dos 1 från och med måndag 9/8 bokas alltså in för andra dosen 4 veckor senare. De invånare som vaccinerats till och med vecka 31 behåller sitt 7-veckors intervall och sin redan inbokade tid för dos 2.

Ombokning dos 2

Från och med vecka 33 erbjuder Region Halland möjligheten att, i mån av lediga tider, boka om till 4-veckorsintervallet mellan dos 1 och dos 2. Ombokning kommer då att kunna göras digitalt eller via vaccinationsbokningen på telefon. Under vecka 32 kommer det inte finnas möjlighet för invånare att boka om sin tid för dos 2 till en tidigare tid, varken digitalt eller via vaccinationsbokningen. Detta beror på begränsade vaccinleveranser till regionen.