Halländsk bokmässa 2020 är inställd

Publicerad: 2020-09-22 Senast ändrad:

Halländsk bokmässa ställs in för första gången på sju år, på grund av de restriktioner som gäller under rådande pandemi. Halländsk bokmässa var planerad att gå av stapeln på Fyrens bibliotek i Kungsbacka den 21 november i år. Vi är glada att istället presentera var Halländsk bokmässa ska arrangeras år 2021, 2022 och 2023.

Halländsk bokmässa arrangeras varje år i november, på något av biblioteken i Halland. På Halländsk bokmässa är det fri entré och besökarna har möjlighet att träffa författare, förlag och litterära sällskap. Under dagen kan besökarna lyssna på samtal på scen, bland utställarna finns författare som skriver för vuxna, barn och ungdom.

Halländsk bokmässa är ett samarbete mellan Hallands författarsällskap, biblioteken i de halländska kommunerna och Kultur i Halland.

Halländsk bokmässa 2020 på Fyrens bibliotek i Kungsbacka är inställd på grund av förbudet mot allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än 50 deltagare och Folkhälsomyndighetens restriktioner under rådande pandemi. Det var 45 författare, förlag och litterära sällskap anmälda.

Kommande bokmässor

I november år 2021 kommer Halländsk bokmässa att husera i det nybyggda Argus, Falkenbergs bibliotek, 2022 blir det i Hylte kommun och 2023 återvänder bokmässan till Fyrens bibliotek i Kungsbacka.