Halländsk bokmässa arrangeras i Falkenberg

Publicerad: 2021-03-30 Senast ändrad:

Halländsk bokmässa arrangeras i år för första gången i Falkenberg. Bokmässan kommer till Argus, Falkenbergs bibliotek, lördagen den 27 november. Författare, förlag och litterära sällskap med anknytning till Halland kan nu anmäla sig för deltagande.

När Halländsk bokmässa kommer till Falkenberg är det Falkenbergssonen Alex Bennheden, författare och mångsysslare, som ska moderera författarsamtalen på den stora Argusscenen.

På Halländsk bokmässa är det fri entré och besökarna har möjlighet att träffa författare, förlag och litterära sällskap. Under dagen kan besökarna lyssna på samtal på scen och bland utställarna finns författare som skriver för vuxna, barn och ungdom.

En stor byggnad i fyra våningar med stora glaspartier.
Argus i Falkenberg. Foto: Falkenbergs kommun.

Framför din poesi

Nytt för i år är en poesiscen där nya, erfarna, gamla och unga poeter kan framföra sin poesi utan rekvisita och under max fyra minuter. Mer information om program och aktiviteter på bokmässan presenterar vi i höst.

Halländsk bokmässa arrangeras varje år i november, på något av biblioteken i Halland. Förra året fick mässan tyvärr ställas in på grund av restriktionerna under coronapandemin.

Halländsk bokmässa är ett samarbete mellan Hallands författarsällskap, biblioteken i de halländska kommunerna och Kultur i Halland.

Utställare kan anmäla sig

Författare, förlag och litterära sällskap med anknytning till Halland kan anmäla sitt intresse för att delta. Sista anmälningsdag är 1 juni. Därefter gör arrangörsgruppen ett urval och lämnar besked om möjlighet till medverkan den 18 juni.

Välkommen till Halländsk bokmässa 2021, lördagen den 27 november klockan 10–14, på Argus, Falkenbergs bibliotek!

www.regionhalland.se/hallandskbokmassa

Illustration i svart siluett med texten Halländsk bokmässa 2021.