Häng med på barnvagnspromenad i Åled och Oskarström

Publicerad: 2021-09-06 Senast ändrad:

Har du barn under 12 månaders ålder och bor i Oskarström eller Åled med omnejd? Då är du/ni varmt välkomna på barnvagnspromenader arrangerade av Vårdcentralen Oskarströms BVC.
Förutom att du får träffa oss på BVC och andra barnfamiljer kommer vi att ”krydda” träffarna med information från annan verksamhet i vårt samhälle som kan intressera dig som förälder. Bland annat medverkar Svenska kyrkan, biblioteket och Halmstad kommun.

Vänligen anmäl dig senast dagen före varje promenad genom att skicka ett sms till 073-028 52 52.
Vi klär oss efter vädret. Men skulle det vara mycket dåligt väder ställer vi in och skickar ett sms till alla som är anmälda.

Här mer om tid och plats och innehåll:

21/9 kl 10:30 i Oskarström
Vi träffas vid Mossetorget (utanför Folktandvården Oskarström) och går en promenad tillsammans. Therese och kollegor från kommunens projekt Samsynk möter oss och informerar om ”10 goda vanor”.

6/10 kl 10:30 i Åled
Vi träffas utanför församlingshemmet vid Enslövs kyrka och går en promenad tillsammans. Bibliotekarie Maj-Lis möter oss och informerar om sin verksamhet och barnets språkutveckling.

18/10 kl 10:30 i Oskarström
Sandra och Gunilla från Svenska kyrkan följer med och informerar om deras barn- och ungdomsverksamhet.

26/10 kl 10:30 i Åled
Vi träffas utanför församlingshemmet vid Enslövs kyrka och går en promenad tillsammans. Therese och kollegor från kommunens projekt Samsynk möter oss och informerar om ”10 goda vanor”.

10/11 kl 10:30 i Oskarström

22/11 kl 10:30 i Åled

Tänk på att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer, dvs kom endast när ni är fullt friska sedan 48 timmar.

För frågor, ring: 035-14 62 00

Välkomna!