Intensivt arbete med att boka om vaccinationstider

Publicerad: 2021-02-20 Senast ändrad:

I veckan stängde Region Halland den digitala möjligheten att boka tid för vaccination mot covid-19. Anledningen är att det är många personer som bokat vaccination för tidigt, innan det är deras tur i prioriteringsordningen.

Nu arbetar Region Halland intensivt med att kontakta de invånare som bokat in sig för tidigt. Deras tid avbokas för att användas till de som är 80 år och äldre, de med hemtjänst och de som är samboende med de med hemtjänst eller hemsjukvård som ska vaccineras först. Tillhör du någon av dessa grupper kan du ringa vaccinationsbokningen för att boka tid för vaccination. Telefonnumret står i brevet från Region Halland som du fått hemskickat.

Har du bokat vaccination för tidigt – kontakta vårdcentralen efter helgen så hjälper de dig att avboka tiden.
Så fort vi har tryggat vaccinationen för de äldsta och sköraste kommer vi öppna tider för personer i gruppen 70-79 år.