Kompetensmässan Halland nästa!

Publicerad: 2018-02-13 Senast ändrad:

Den 14 februari arrangeras Kompetensmässan Halland – en mässa för möten mellan arbetssökanden, utbildningsanordnare och arbetsgivare. Här får arbetsgivare och utbildningsanordnare möjlighet att nätverka och besökare möjligheter till jobb, utbildning och företagande.

Det är första gången som Halland satsar på en regional mässa med fokus på hela länets arbetsmarknad. Besökare från hela länet välkomnas att besöka mässan i Falkenberg och det möjliggörs genom att det anordnas gratis bussar från de olika Arbetsförmedlingskontoren i Laholm, Hyltebruk, Halmstad, Varberg och Kungsbacka.

Besökarna välkomnas av fler än 120 utställare – arbetsgivare med rekryteringsbehov, utbildningsanordnare samt aktörer som ger råd inför start av företag och aktörer som stärker befintliga företag. Förutom att träffa utställarna har besökarna möjlighet att lyssna på olika föredrag om framtidens arbetsmarknad, nya sätt att rekrytera och storytelling inom företagande. Mässan är öppen för besökare mellan kl. 13-18 i Falkhallen, Nyhemsplan 1, Falkenberg.

Huvudarrangör för Kompetensmässan Halland är Arbetsförmedlingen med stöd från Region Halland, Länsstyrelsen i Hallands län samt Falkenbergs Näringsliv.

Mer info: https://www.facebook.com/kompetensmassan2018/