Denna artikel är äldre än 6 månader och är kanske inte längre aktuell.

Region Halland upphandlar konsulter till Timbanken

Region Halland upphandlar nu konsulter som via Timbanken ska erbjuda rådgivning till blivande, nya och etablerade företag i Halland under perioden 2025-2028.

Publicerad: 2024-06-03 (uppdaterad 2024-06-04)

Om Timbanken

Timbanken är de halländska kommunernas och Region Hallands basutbud av affärsutveckling och rådgivning till entreprenörer i Halland. Timbanken utformas efter entreprenörernas behov och avser rådgivning och affärsutveckling till blivande, nya och etablerade företag i Halland. Rådgivning erbjuds inom åtta olika kompetensområden från upphandlade konsulter. Varje företag kan ansöka om rådgivning och bli beviljad max fem timmars kostnadsfri rådgivning per år.

Läs mer om Timbanken (timbanken.se) Länk till annan webbplats.

Kompetensområden som upphandlas

Affärsplan och affärsutveckling

Exempelvis affärsidé, affärsplan, affärsutveckling, affärsstrategi, affärsmodeller, kulturdriven företagslogik, projektledning samt företagsregistrering.

I detta område söker vi konsulter med bred branschkunskap men även konsulter med extra kunskap inom besöksnäring och Kulturella och kreativa branscher.

Ekonomi

Exempelvis budget, bokföring, redovisning, bokslut, fakturering, ekonomistyrning, finansiering, investeringar, försäkringar, företagsvärdering, skattefrågor samt allmänna ekonomiska frågor.

Juridik

Information om lagar, tillstånd och regler, varumärkesskydd, offentlig upphandling, generationsskifte, avtal såsom hyresavtal och kompanjonsavtal samt allmänna juridiska frågor.

Marknad, sälj och kommunikation

Exempelvis prissättning, säljteknik, säljstrategi, kundvård, marknadsplan, marknadsföring, strategisk marknadskommunikation, varumärkesarbete, grafisk profil, kompetens inom sociala medier och rörlig media, konceptutveckling, näthandel och digital närvaro (såsom strategi, locka trafik och öka företagets synlighet), samt sökordsoptimering.

Ledning, organisationsutveckling och HR

Exempelvis organisationsutveckling, rekrytering, arbetsrätt, styrning, företagsstruktur, allmänna personalfrågor, styrelsearbete, ledningsfrågor, kompetensförsörjning, krishantering, personlig coachning, att mäta med hjälp av nyckeltal, organisering.

Produkt-/tjänsteutveckling och import/export

Exempelvis design, allmän kompetens inom patent och immateriella rättigheter samt kunskap om framtagning av prototyper, import, export och internationalisering, internationella affärer, IP, förpackningar, produktdesign, tillverkning.

Digitalisering och IT

Exempelvis framtagning av digitala strategier, AI (t.ex generativ), dataanalys, cyber- och informationssäkerhet, digital transformation, användarupplevelse (UX), digitala hjälpmedel, mobila lösningar, näthandel och digital närvaro: (t.ex system & infrastruktur –plattform, uppbyggnad, underhåll, datainsamling, SEO) och affärsintelligens (BI).

Hållbarhet

Exempelvis jämställdhet, mångfald, jämlikhet, CSR, miljöpolicy, cirkulär omställning, Agenda 2030 och kunskap om hållbarhetscertifieringar, hållbarhetsredovisning, CSRD, affärsutveckling utifrån hållbarhet, hållbara material, strategier för hållbarhet.

Fakta om upphandlingen

Avtalstid

Preliminär avtalsstart: 2025-01-01
Preliminärt avtalsslut: 2025-12-31
Avtalet kan förlängas med: 3 gånger 12 månader.

Sista anbudsdag

Sista anbudsdag är den 27 juni 2024.

Ersättning

Leverantörens pris är 750 kronor per rådgivningstimme (60 minuter), exklusive mervärdesskatt. I priset ingår alla kostnader som kan hänföras till uppdraget.

Vill du lämna anbud?

Du behöver skapa ett gratis TendSign-konto för att ta del av upphandlingen och lämna ett anbud..

Läs mer och lämna anbud här (tendsign.com) Länk till annan webbplats.