Praktikplats i Bryssel

Publicerad: 2019-02-20 Senast ändrad:

I höst har du som är student, eller just har avslutat dina studier, chans att göra praktik i Bryssel, i hjärtat av EU.

Inom EU fattas många beslut som påverkar utvecklingen i Småland, Blekinge och Halland. Kontoret Småland Blekinge Halland South Sweden är regionens förlängda arm i Bryssel. Under höstterminen 2019 får en student chans att göra praktik vid Brysselkontoret som en integrerad del av studierna. Det här passar dig som trivs i en internationell miljö, är intresserad av europeiska frågor och som vill lära dig mer om europeisk politik och regional utveckling.

Du har gärna anknytning till regionen och är i slutskedet av, eller har just avslutat, universitets- eller högskolestudier på ett av lärosätena i regionen, inom områdena statsvetenskap, ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning.

Ansök senast den 31 mars. Mer information om praktikplatsen