Region Halland planerar för upphandling av cirkulära möbel- och inredningstjänster

Publicerad: 2021-08-24 Senast ändrad:

Region Halland förbereder sin första cirkulära upphandling som ett led i att främja en hållbar utveckling för att vara den Bästa Livsplatsen. Genom arbetet med den här cirkulära upphandlingen undersöker vi möjligheterna att tillgodose våra verksamheters behov samtidigt som inköpen av nyproducerade varor minskar.

Vill ditt företag vara med?

Kan ni hjälpa Region Halland att skapa bra förutsättningar för att öka det interna återbruket av våra egna möbler och inredning? Har ni lösningar för hur våra verksamheter enkelt ska kunna köpa in återbrukade/ begagnade möbler? Eller erbjuder ni nyproducerade möbler och inredning som är designade och tillverkade för låg påverkan på klimat och miljö ur ett livscykelperspektiv?

Sitter ditt företag på en sådan smart lösning för:

• Kontors- och konferensmöbler
  • Gardiner
  • Möbler med speciella hygienkrav (som inredning för väntrum till exempel)
  • Möbler anpassade för hög viktbelastning
  • Växter

Kontakta i så fall oss:

Suzanne Carselid, upphandlare, suzanne.carselid@regionhalland.se
Rebecca Apelvi, utrustningsplanerare och inredare, rebecca.apelvi@regionhalland.se