Stefan Sorpola blir ny ekonomidirektör

Publicerad: 2018-03-08 Senast ändrad:

Nu är det klart att det blir Stefan Sorpola som efterträder William Hedman som ekonomidirektör i Region Halland.

Stefan Sorpola är i dag ekonomichef på Halmstad kommun sedan drygt 10 år samt VD på Halmstad Rådhus AB. Han har också tidigare arbetat på revisions- och konsultbyrån PWC.

– Regionen befinner sig i en spännande utveckling med hög förändringstakt, där ekonomidirektören är en av nyckelspelarna för att dels utveckla den övergripande styrningen i det ekonomiska perspektivet och dels ekonomifunktionen som integrerat verksamhetsstöd, säger biträdande regiondirektör Jörgen Preuss.

Vi ser att Stefan matchar den profil vi söker mycket väl med sin erfarenhet av ledarskap samt koncernövergripande styrning, samordning och uppföljning av resultat.
Datumet för tillträde är ännu inte bestämt.