Vaccination mot covid-19 – boka om och få dos 2 tidigare

Publicerad: 2021-08-17 Senast ändrad:

Nu erbjuds invånare i Halland, som inte har fått dos 2 mot covid-19, att boka om sin tid och vaccineras med dos 2 tidigare. Det berör de invånare som har fått en tid för dos 2 sju veckor efter första dosen.

Från och med den här veckan (vecka 33) går det, i mån av lediga tider, att boka om till fyraveckorsintervallet mellan dos 1 och dos 2, istället för ett sjuveckorsintervall. Det är en större tillgång till vaccin som nu gör att tiden mellan dos 1 och 2 kan kortas. Ombokning sker på 1177.se/Halland/boka-vaccination-covid-19. Har du inte möjlighet att omboka digitalt kan du ringa 010-476 19 35. Telefonbokningen är öppen vardagar 8.00-17.00.

Vaccinationscentralerna har öppet för vaccination mot covid-19 till och med vecka 38. Därefter sker vaccinationen enbart på vissa vårdcentraler i regionen.

För att kunna få både dos 1 och dos 2 på en vaccinationscentral behöver dos 1 bokas in senast vecka 34. Från och med vecka 35 kommer vaccinationscentralerna framförallt att vaccinera med dos 2. Nya inbokningar av dos 1 kan från och med vecka 35 göras på några vårdcentraler i varje kommun i Halland och från vecka 39 kommer hela vaccinationsinsatsen att koncentreras till dessa vårdcentraler. Vilka vårdcentraler det är finns beskrivet här.