Möt författare och förlag på Halländsk bokmässa i Hyltebruk på lördag

För första gången arrangeras Halländsk bokmässa i Hyltebruk. Välkommen till årets stora bokfest på lördag 26 november!

Publicerad: 2022-11-22 Senast ändrad:

Halländsk bokmässa håller i år till på Forum i Hyltebruk, lördagen 26 november klockan 11–16. Det är fri entré och besökarna har möjlighet att träffa författare, förlag och litterära sällskap, alla från Halland. Under dagen kan du också lyssna på samtal på scen, sagoläsning, Readers corner och mycket mer. På scen i Forums biosalong modererar Falkenbergssonen Alex Bennheden författarsamtalen. Hylteprofilerna Ingrid Kampås och Bertil Holmén medverkar med sina verk.

–Hyltebiblioteken har längtat länge efter att få bjuda in till Halländsk bokmässa och nu är det äntligen dags! Det känns fantastiskt fint att få lyfta fram författarna, litteraturen och förlag till våra invånare och besökare från Halland och angränsande län. Vi är mycket stolta över bokmässans varierande program för både stora och små och hälsar alla varmt välkomna till Hylte!, säger Jessica Blohm, kultur- och bibliotekschef, Hylte kommun.

Halländsk bokmässa är ett samarbete mellan Hallands författarsällskap, biblioteken i de halländska kommunerna och Kultur i Halland. Bokmässan arrangeras för åttonde gången och den har tidigare hållits i Halmstad, Varberg, Falkenberg och Kungsbacka.

Bokmässans program och alla medverkande presenteras i kalendern för kulturarrangemang

Christine Karlsson, litteraturproducent, Kultur i Halland
E-post christine.karlsson@regionhalland.se

Symbol med texten Halländsk bokmässa 2022 och ett foto där en bok signeras.
Halländsk bokmässa 2022. Lördagen den 26 november kl. 11–16 på Forum, Hyltebruk.