AI i bibliotek: Jobben, kompetensen och kunskaperna

Välkommen på en digital frukostträff för dig som arbetar på bibliotek, fredagen den 31 maj. Vilka är framtidens kunskaper och kompetenser i ett mer AI-baserat arbetsliv? Hur kommer våra jobb att påverkas? Vilka är utmaningarna och möjligheterna med den nya tekniken?

På detta seminarium pratar Ann-Therése Enarsson från tankesmedjan Futurion om AI och framtidens kompetens, utmaningar och möjligheter: Vad händer när AI möter det mänskliga och där perspektiv som integritet, utbildning och demokrati bryts mot AI?

Seminariet är en del i en föreläsningsserie där vi kopplar AI till folkbibliotekens verksamheter.

Efter webbinariet öppnar vi upp för ett digitalt eftersnack för alla som vill delta.

Anmäl dig i förväg

Sista anmälningsdag är 29 maj.

Anmäl dig till seminariet här (länken leder till ett gemensamt anmälningsformulär publicerat av Region Jönköpings län)

Arrangörer

Tillfället arrangeras av Region Blekinge/Kronoberg, Region Jönköping, Region Halland, Region Sörmland, Region Örebro län, Region Stockholm, Region Jämtland/Härjedalen och Region Västernorrland.

Missade du webbinariet 15 december 2023 med Carl Heath så kan du ta del av det på Digiteket: AI i bibliotek: Från uppdrag till demokrati – verktyg och utmaningar

Har du en fråga eller fundering? Hör av dig till:

Cihat Abbade, Cihat.Abbade@regionhalland.se

Senast ändrad:

Kategori: Bibliotek

Tid: Fredag 31 maj, föreläsning klockan 08.30–09.30 och eftersnack kl. 9:30–10:00.

Plats:

Digitalt. Länk till föreläsningen (på Zoom) och en länk till eftersnacket (på Teams) skickas ut en dag innan till er som har anmält sig.

Sista anmälningsdag: 2024-05-29

Målgrupp: Bibliotekschefer och bibliotekspersonal i hela Sverige.

Entré:

Avgiftsfritt.