Kultur o.s.v. – mötesplats för kulturskapare i Halland

Kultur o.s.v. är en mötesplats för konstnärer, kulturskapare, kulturorganisationer och arrangörer som arbetar med konst och kultur i Halland. I maj samlas vi kring tematiken kultur för barn och unga – om att jobba med barn och unga som målgrupp. Vi bjuder på ett stjärnspäckat program med mingel, fika och konsert!

Lär dig mer om trenderna bland dagens barn och unga och hur kulturutövare kan nå målgruppen. Få en inblick i hur fältet ser ut i Halland och hur det fungerar i kommunerna. Mingla med kulturaktörer, kultursamordnare och regionala utvecklare. Bli orienterad i remissversionen för Hallands kulturplan och kulturstrategi. Mötesplatsen avrundas med ett smakprov ur en fullmatad inspirationskonsert. Välkommen!

Program – måndag 27 maj

• Drop-in-mingel kl. 16.30–17.00
  • Lär känna Generation Z, en inblick i ungas vardag och framtidssyn – Trenderna med Sara Fröhling Lindersköld från Ungdomsbarometern.
  • Hur ser fältet ut i Halland, hur fungerar det i kommunerna och genom vilka satsningar kan man som kulturutövare nå målgruppen. Lovisa Nilsson, utvecklingsledare Kultur för barn och unga, Kultur i Halland.
  • Möjlighet till mingel med kultursamordnare, kontaktpersoner för skapande skola och Kultur i Hallands utvecklare med barn och unga-uppdrag.
  • Panelsamtal – Kulturaktörer från olika genrer och kommuner samtalar utifrån erfarenheter av att arbeta med barn och unga.
  • Kulturakademin, presenterar aktuella möjligheter till fortbildning för kulturaktörer.
  • Presentation av remissversionen av Hallands kulturstrategi 2025–2032 samt Hallands kulturplan 2025–2028.
  • Våga följa drömmen med Osten af & Dimpker Brothers. Vi får ett smakprov ur en inspirationsföreställning/konsert. Professionellt arrangemang som spelar för målgruppen 10–19 år i Halland och finns med i Region Hallands subventionerade utbud av kulturprogram för barn och unga.
  • Programmet avslutas kl. 20.00

Anmäl dig senast 20 maj

Kostnadsfritt att delta. Föranmälan krävs, anmäl dig via vårt formulär

Sista anmälningsdag är måndag 20 maj.

Veronica Olofsson, utvecklingsledare – Kulturella och kreativa branscher

Telefon: 035-17 98 80, mobil: 073-094 10 20, e-post: Veronica.Olofsson@regionhalland.se

Arrangörer är Kultur i Halland och Mötesplats barnkultur i samarbete med samrådet för kulturskapare i Halland.

Symboler för Kultur osv och Mötesplats Barnkultur.

Senast ändrad:

Mer information

Kategori: Dans, Film och rörlig bild, Bild- och formkonst, Litteratur och skrivande, Musik, Teater, Slöjd och Konsthantverk, Kulturarv

Tid: 27 maj kl. 16.30–20.00

Plats:

Kulturhuset Najaden, Halmstad.

Sista anmälningsdag: 2024-05-20

Målgrupp: Konstnärer, kulturskapare, kulturorganisationer och arrangörer, samt intresserade av barnkultur.

Entré:

Kostnadsfritt. Föranmälan krävs, anmäl dig här, senast måndag 20 maj.