Elefant – Nalle Clowns Minicirkus (3–9 år, äppelmärkt, familj)

Tidigt innan cirkusen har vaknat så smyger den nyfikna Nalle Clown in under tältduken.

Tänk att få se en livslevande elefant! Men allting verkar övergivet? Vart har cirkusmagin tagit vägen?

Elefant är en nostalgisk minicirkus för alla barn som aldrig sett en riktigt cirkus och för alla oss som har förälskat oss i den. Tillsammans med Nalle Clown och hans cirkuskollega David Hammarberg får vi möta cirkusens mångfald. Professionella cirkusakter, magiska clownentréer, nykomponerad cirkusmusik och en buktalande cirkusdirektör. Allt inrammat i äkta traditionell clowndramaturgi.

Sommaren 2023 infriades Nalles dröm om att få jobba på en riktig cirkus som clown på halländska Cirkus Olympia. 180 dagar av skrattsuccé och tält som restes på ny plats bekräftade att hans kärlek till cirkusen var ömsesidig. Elefant är Nalle Clowns hyllning till den klassiska cirkusen.

Artist/grupp/kulturskapare: Nalle Clown AB

Medverkande: Nalle Laanela, clown och David Hammarberg, cirkusartist.

Fotograf: Martin Lundström

Bra att veta

Föreställningen spelas helst inomhus på teaterscen men kan anpassas till det mesta även utomhus. För full effekt krävs ett mörkläggningsbart scenrum med riggpunkter. Då kan vi även göra luftakter. Men vi har en mängd cirkusdiscipliner som vi kan anpassa efter lokalen.

Vi har med scenografi, ljus, ljud. Men vi kompletterar gärna med befintligt ljud och ljus.

Äppelmärkt

Föreställningen är gjord för anpassad skolgång upp till gymnasiet men spelas även för vanlig grundskola.

Kontaktperson för bokning

Nalle Laanela, mejl: nalle@laanela.com, telefon: 0705-18 33 92

Totalpris som faktureras

Regional subvention

1:a föreställningen 20 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
2:a föreställningen samma dag och lokal 12 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
3:e föreställningen samma dag och lokal 12 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
Utevariant anpassad för förskolor utan ljus eller större scenografi, 1:a föreställningen 15 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
Utevariant, som ovan, 2:a föreställningen 10 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
Anpassad skola priser som ovan 75% återbetalas efter redovisning

Senast ändrad:

Publik: Max 250 personer, beror på lokal.

Längd: 40 minuter.

Lokal: Teaterscen, helst mörkläggningsbart scenrum med riggpunkter, men kan anpassas efter lokalen och även genomföras utomhus.

Turnéperiod: Läsåret 2024–2025

Typ: Cirkus