Flocken – polare i pandemin (12–19 år) T.o.m. vt 2024

Flocken – polare i pandemin är en laddad, livskraftig och berörande dansföreställning om våra tankar runt avstånd och närhet. Människan är skapad för att leva i flock, men plötsligt tvingas vi att bli mer solitära. Föreställningen leker med tabun och saknad av fysisk kontakt under pandemin.

Flocken är en dansföreställning som delar tunga känslor och jobbiga situationer med humor och rörelse. Vad händer med våra grundläggande behov av fysisk och känslomässig närhet när det blir pandemi? Fyra dansare undersöker och töjer på de nya fysiska och mentala gränserna i en blandning av dans, nycirkus och text. Vi utgår från vardagliga företeelser som har förändrats på väldigt kort tid under pandemin.

Föreställningen är skapad utifrån enkätsvar och fysiska workshoppar med 180 unga människor i Värmdö kommun under hösten 2020.

Trailer för Flocken finns på YouTube

Artist/grupp/kulturskapare: Avart dans & rörelse
Medverkande:
Dansare: Ida Helssten, Viktoria Andersson, Simon Wiborn och Anton Borgström.
Tekniker: Christian Farcher

Fotograf: Håkan Schuler

Kontaktperson för bokning

Måns Erlandson, telefon 073 600 54 17, e-post: info@avartdans.se

Totalpris som faktureras

Regional subvention

1:a föreställningen 36 500 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning
2:a föreställningen samma dag och lokal 9 000 kr (exkl. moms) 50% återbetalas efter redovisning

Senast ändrad:

Publik: Max 200 personer inkl. personal.

Längd: 55 minuter (plus 10 min. samtal med dansarna efteråt, vid önskemål).

Lokal: Önskar 10 m bred x 8 m djup, 4m takhöjd, minimum 9 m bred x 7 m djup, 3,5 m takhöjd. Gruppen har allt ljus och teknik samt dansmattor. De lånar gärna bra ljud med kablar, om det finns.

Turnéperiod: VT 2024.

Typ: Dans