Skapa dans inspirationsworkshop i Falkenberg

Var med på Skapa dans inspirationsworkshop i Falkenberg med Botis Seva (UK) och hans kompani Far From The Norm. Workshop, fika och visning, samt möjlighet att ställa frågor och prata med kompaniet.

Botis Seva är ett nytt namn på den brittiska stjärnhimlen. Med djärva rörelser och en rå framtoning blandar han hiphop med samtida dans. Tillsammans med sitt kompani Far From the Norm har han gjort sig känd för sin nyskapande koreografi och många menar att han banar väg för en ny form av samtida dans.

Koreografen Botis Seva (UK) och hans kompani Far From The Norm är i Sverige i augusti och erbjuder en speciellt framtagen workshop för lokala unga dansare på alla nivåer.

Under ledning av Botis Seva och Far From The Norms dansare kommer du att introduceras till kompaniets typiska stil. Du får prova dig fram genom rörelser från en rad olika dansstilar, från Popping till Breaking, Krump till House. Du får lära dig fraser från deras senaste arbete Mama och får en förståelse för hur du kan utveckla dina egna rörelser och koreografier.

Websida: farfromthenorm
Trailer ”Mama”: Botis Seva’s Mama (YouTube)
Trailer ”BLKDOG”: Botis Svea’s BLKDOG (YouTube)

Anmäl dig

Det är kostnadsfritt att vara med. Du bjuds dessutom på fika! Vi behöver din anmälan senast en vecka innan, men det är ”först till kvarn” så vänta inte för länge!

Anmäl dig genom att mejla till Marta Vassegård marta.vassegard@regionhalland.se

Skapa Dans

Skapa Dans är en koreografitävling för unga dansare och koreografer mellan 14 och 22 år. Alla kan vara med oavsett bakgrund och alla dansstilar är välkomna.

Läs mer om Skapa Dans koreografitävling och inspirationsworkshoppar

Logotyp med texten "skapa dans".

Senast ändrad:

Kategori: Dans

Tid: Lördag 26 augusti kl. 14:00–16:30

Plats:

Falkhallen i Falkenberg

Målgrupp: För dig som är 14–22 år, intresserad av dans och skapande, och bor i Halland.

Entré:

Kostnadsfritt. Anmäl dig i förväg till marta.vassegard@regionhalland.se