Skapa dans inspirationsworkshop i Halmstad

Var med på Skapa dans inspirationsdag i Halmstad! Det blir workshop med Maja Fock och Bogdan Bizic, lunch, samt möjlighet att ställa frågor och prata med dansarna.

10:30-12:00 Workshop Maja Fock
12:00-13:00 Lunch
13:00-14:30 Workshop Bogdan Bižić

Workshop med Maja Fock

Maja Fock är född och uppvuxen i Torup, Halland. Hon gick på Sturegymnasiet i Halmstad med inriktning Dans. Efter gymnasiet studerade hon på Kävesta folkhögskola och efter det på Balettakademien i Göteborg. Hon tog examen som yrkesdansare 2022 och jobbar idag som frilansande dansare och koreograf inom modern dans och improvisation. Just nu jobbar Maja med en dansvideo med stöd från Göteborgs Stad.

Workshopen kommer bestå av improvisation. Vi fokuserar på hur du som dansare kan utveckla ditt egna rörelsemönster med hjälp av olika delar inom improvisation. Hur kan du hitta nya sätt att röra på dig? Hur kan du med hjälp av omgivningen utveckla ditt eget rörelsemönster? Alla stilar är välkomna. Hoppas vi ses där!

Workshop med Bogdan Bižić

Bogdan Bižić är scenkonstnär, koreograf och regissör baserad i Helsingborg. Hans huvudsakliga uttrycksform är dans, med breaking som grund, och improvisation som starkaste sida. Bogdan arbetar mycket med form, stil, karaktär och flow och strävar efter att bemästra och utveckla teknik för att hitta frihet i rörelsemönster.

Som dansare har han arbetat på Stockholms Stadsteater och Orionteatern i Stockholm i produktionerna “Vi är Dom” och “Djungelboken”. Han har skrivit, regisserat samt koreograferat egna produktioner, bl.a. musik- och danspjäsen “Som vi lyssnar får vi höra”. Idag arbetar han med sin soloföreställning “F_ _k Frihet” som beräknas vara klar nästa år.

I workshopen med Bogdan får du massa övningar i koreografiskt skapande så att du får med dig värdefull kunskap att använda när du själv skapar framöver. Du får även prova material, moves och koreografi av Bogdan!

Anmäl dig

Det är kostnadsfritt att vara med. Du bjuds dessutom på lunch! Vi behöver din anmälan senast en vecka innan, men det är ”först till kvarn” så vänta inte för länge!

Anmäl dig genom att mejla till Marta Vassegård marta.vassegard@regionhalland.se

Skapa Dans

Skapa Dans är en koreografitävling för unga dansare och koreografer mellan 14 och 22 år. Alla kan vara med oavsett bakgrund och alla dansstilar är välkomna.

Läs mer om Skapa Dans koreografitävling och inspirationsworkshoppar

Logotyp med texten "skapa dans".

Senast ändrad:

Kategori: Dans

Tid: Lördag 9 september klockan 10:30–14:30

Plats:

Nolltrefem i Halmstad.

Målgrupp: För dig som är 14–22 år, intresserad av dans och skapande, och bor i Halland.

Entré:

Kostnadsfritt. Anmäl dig i förväg till marta.vassegard@regionhalland.se