Återinvigning av Hallands Konstmuseum

Publicerad: 2019-10-10 Senast ändrad:

På Tollsgatan i Halmstad har om- och tillbyggnadsarbetet av Hallands Konstmuseum avslutats. Det ursprungliga huset är renoverat, och en ny utbyggnad har tagit form med huvudentrén vänd mot staden, Nissan och Norre Katts park. I slutet av juli påbörjades inflyttningen, och den 26 oktober är det dags för återinvigning.

Byggnaden Hallands Konstmuseum och den breda gångvägen fram till den nya entrén.
Hallands Konstmuseum.

Lördagen den 26 oktober kl. 11-17 återinvigs Hallands Konstmuseum på Tollsgatan i Halmstad. Då kan du se de nya utställningarna, fika i det nya kaféet, lyssna till musik, måla Bærtling-flaggor i ateljén och ta en rundtur i det nya museet.

Det är fri entré hela invigningsdagen.

Invigningsprogrammet presenteras på Hallands Konstmuseums webbplats

Om- och tillbyggnaden av Hallands Konstmuseum finansieras av och sker i samarbete mellan Region Halland, Halmstads kommun och Stiftelsen Hallands Länsmuseer. Läs mer kring om- och tillbyggnadsarbetet.