Buss till vaccinationscentralen i Varberg från måndag

Publicerad: 2021-12-17 Senast ändrad:

På måndag börjar en buss rulla från Varbergs centrum från tågersättningshållplatsen (hållplats T), till vaccinationscentralen på Varberg Nord. Busslinjen som heter ”Vaccinationscentralen Varberg tur och retur” är kostnadsfri och körs av Hallandstrafiken på uppdrag av Region Halland. Bussen kommer att gå de dagar och tider som centralen har öppet med två avgångar i timmen från centrum respektive Varberg Nord, med ett lunchuppehåll. Bussen trafikerar sträckan under en utvärderingsperiod från måndag till och med sista januari.

− Vi är jätteglada att kunna få detta på plats. Ser vi att det finns ett behov och ett intresse kommer vi att förlänga. Det är viktigt att så många som möjligt kan vaccinera sig och att vi har en hög tillgänglighet i vaccinationsinsatsen, säger Pia Hallgren, verksamhetschef för mobila team vid Region Halland.

En servicevärd kommer att finnas med på bussen för att erbjuda handsprit och munskydd till resenärerna.

På fredagseftermiddagen blev det klart att bussen kommer att trafikera sträckan. Här kommer man framåt att kunna hitta mer information om bussen och tiderna för avgångar: