Klart med HR-direktör i Region Halland

Publicerad: 2023-06-27 Senast ändrad:

Det blir Indre Grimpe som kliver in i rollen som HR-direktör i Region Halland från och med juli. Ett arbete hon redan prövat på under sin tid som tillförordnad HR-direktör.

På tisdagsmorgonen togs beslutet av regionstyrelsens arbetsutskott, att Indre Grimpe blir Region Hallands nästa HR-direktör. Efter några månader som tillförordnad HR-direktör och innan dess, som HR-chef inom kompetensförsörjning, har hon värmt upp.

– Det känns jätteroligt att få förtroendet och jag är ödmjuk inför uppdraget, kommenterar Indre Grimpe.  Jag känner mig hemma i HR-frågorna och i en region finns det många spännande och viktiga delar att arbeta med. Medarbetarna är vår absolut viktigaste resurs.

Regionstyrelsens ordförande Mikaela Waltersson (M) ser fram emot fortsatt kraft i HR-frågorna:

– Indre har på många sätt visat prov både på sin breda kompetens och sin förmåga att leda utveckling. Hennes stora engagemang och ledarstil blir ett viktigt tillskott i regionledningen. Alla regioner delar utmaningen att bemanna för att kunna leverera god kvalitet för de vi finns till för och därför är detta en nyckelrekrytering. Indre blev ett naturligt val för oss eftersom hon har relevant bakgrund och god erfarenhet av Region Halland och de så viktiga kompetensförsörjningsfrågorna.

Rollen som HR-direktör kröner en resa sedan 2007 inom regionen, där Indre Grimpe, arbetat inom regionen som HR-konsult, HR-strateg, HR-chef samt biträdande HR-direktör. Indre Grimpe är personalvetare, men har även gått psykologprogrammet i Litauen, hennes födelseland.

Den 1 juli tillträder Indre Grimpe som HR-direktör och ser då framför allt fram emot att fortsätta arbeta med andra nyckelfunktioner inom och utom regionen, med de möjligheter och utmaningar som finns. – För mig är det väldigt viktigt att arbeta tillsammans med olika frågor.

– Vi lever i en komplex verklighet och det kräver många perspektiv på frågorna, konstaterar Indre Grimpe.