Sång över hela landet på Världsröstdagen

Publicerad: 2021-04-14 Senast ändrad:

Var med och fira Världsröstdagen med sång över hela landet tillsammans med Rösträtt – Sång i förskolan!

På fredag 16 april är det Världsröstdagen och det uppmärksammar vi med en manifestation ute på landets alla förskolor klockan 10.00 genom att sjunga Rösträttslåten!

Manifestationen på Världsröstdagen är en del av Rösträtt – sång på förskolan som jobbar för att stärka sången i förskolan och inspirera pedagoger och barn till att sjunga mer i den dagliga förskoleverksamheten.

Barnen sjunger Rösträttslåten

Här kan du se en härlig video med klipp från alla 13 regioner som är anslutna till det nationella samarbetsprojektet (YouTube).

Från norr till söder möts vi i en gemensam vilja att barn ska få sjunga på sina villkor!

Sju förskolebarn i mössor och vinterkläder på en strand i Åsa, Halland.
I Halland sjöng barnen på stranden i Åsa, Kungsbacka kommun.

Kontakt

Vill du veta mer Rösträtt – Sång på förskolan och om hur vi firar i Halland? Hör då av dig till kristin.ahlin@regionhalland.se